Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

Nowości

JZTOWA POMARAŃCZA

Tekst
 photo 2015-07-08 22.45.29_zpsk74r65fr.jpg  photo 2015-07-08 22.44.57_zpsubf0jww4.jpg  photo 2015-06-01 17.54.32_zps2qyugpwv.jpg  photo 2015-07-08 22.42.45_zpsnxml101p.jpg

Doładowana almera z fazami

Tekst
 photo P1140432_zpsxxc18uok.jpg  photo P1140422_zpsbbcpvkx8.jpg  photo P1140460_zpszw97bnut.jpg  photo P1120499_zpsokfvraat.jpg

Delta Integrale

Tekst
 photo IMG_20151120_212057_zpsecpjtpdi.jpg  photo IMG_20151120_212106_zpsireisprp.jpg  photo IMG_20151120_212139_zpsjf4ndjvz.jpg

CA TURBO KOMPRESOR

Tekst
 photo IMG_20151031_183900_zpsvhltqh71.jpg  photo IMG_20151031_183851_zpsjrueuwy8.jpg  photo IMG_20151031_183832_zpsgpdxgltr.jpg  photo IMG_20160726_204305_zpsa7je93ty.jpg

Manta na chodzie

Tekst
 photo 2015-04-24 20.04.44_zpspkehw5ux.jpg  photo 2015-04-24 20.02.57_zpsh30qdovj.jpg  photo 2015-04-24 18.37.05_zpsidvl3q6a.jpg  photo 2015-04-24 20.03.24_zpsdwmxofxs.jpg

S13 z Kości słoniowej

Tekst
 photo IMG_20160713_192118_zpsxpvreupl.jpg  photo IMG_20160713_192148_1_zpsq9vycr8k.jpg  photo IMG_20160713_192057_zpsrfczddvz.jpg  photo IMG_20160713_191912_zps6ob7hckx.jpg

S13 z Borgiem @ EMU

Tekst
 photo IMG_20160712_185307_zpsicf0im4x.jpg  photo IMG_20160712_185237_zpsthovlrq6.jpg  photo IMG_20160712_184934_zpsqdasic5z.jpg  photo IMG_20160712_172601_zpsvwok8pcd.jpg

Kolejne wcielenie S13

Tekst
 photo IMG_20150720_193007_zpslb6xirns.jpg  photo IMG_20150723_004635_zpswkn0bx6o.jpg  photo IMG_20160606_211813_zpscnprfmb8.jpg  photo IMG_20160711_230548_zpsiboho6ea.jpg

Zapach Rajdowej legedy

Tekst
 photo IMG_20160804_171356_zps9tvqybio.jpg  photo IMG_20160804_171406_zpsl5jne2vq.jpg  photo 13680364_1093968400686400_3837285805435350336_o_zpsddlgbpwf.jpg  photo 14022320_1105647002851873_6011399325514144886_n_zpsgva54fft.jpg

Biała wdowa

Tekst
 photo IMG_20160816_215838_zps5wjzo7bf.jpg  photo IMG_20160816_215900_zpsfqi0ku6x.jpg  photo IMG_20160816_215748_zpsinzdm4nv.jpg  photo IMG_20160816_193511_zpslmrm04mz.jpg

Klasyk Gsi w salonowym stanie

Tekst
 photo IMG_20160907_203935_zps6aaxm7z2.jpg  photo IMG_20160907_203900_zpsjfmiw5cb.jpg  photo IMG_20160907_204015_zpsi5faescy.jpg  photo IMG_20160904_143625_zpsn74ijxii.jpg

APETYT NA MOC

Po ponad pięciu latach bezawaryjnej jazdy ten egzemplarz Nissana 200sx wraca na strojenie już w rękach nowego właściciela i w nieco odmienionym wydaniu. Mało kto pamięta, jednak egzemplarz Daniela to jedna z pierwszych sztuk tego modelu jakie poruszają się po naszych drogach. W aucie zaszło sporo modyfikacji w zawieszeniu, układzie hamulcowym oraz wnętrzu. Nas jednak głównie interesuje to co napędza tego 200sx’a. Pod maską nysy drzemie fabryczny silnik SR20det wzmocniony o przelotowy układ wydechowy, układ dolotowy z dużym intercoolerem, stożkowy filtr powietrza zamontowany na przepływomierzu z 300ZX oraz zmodyfikowany układ paliwowy o wydajniejszą pompę paliwa oraz wtryskiwacze Nismo 555. Turbina względem fabrycznej posiada takie same gabaryty, jedynie oparta jest na łożyskach kulkowych – model GT28R. Auto zostało wystrojone na doładowaniu 1.3 opadającym do 1 bara i uzyskało moc 340KM i 442Nm. Właściciel Nysy długo jednak nie wytrzymał i postanowił wprowadzić kolejne modyfikacje, tym razem pod maską pojawił się Garett GT2871 z AR wydechowym 64. Przy doładowaniu 1.3 bara wystroiłem auto za pomocą Nistune uzyskując wynik 340KM i 442Nm. Jestem przekonany, że nie jest to ostatnie słowo Daniela, szykuje bowiem kolejne zmiany które zagoszczą pod maską i pozwolą wykrzesać dodatkowe koniki spod maski Nissana.
 photo 13301254_1048086738607900_1587432930465981805_o_zps0rwum5zl.jpg  photo 13558802_1068469649902942_7233921705782526839_o_zpselklz8jh.jpg  photo 13522817_1068469636569610_737305585701705416_o_zpsqua37x6s.jpg  photo 13305064_1048086661941241_7047035519761390000_o_zps71tlrxcr.jpg

Nie taka wolna Astra

Astra Bartka to egzemplarz z bogatą historią rajdową, który już ponad dziesięć lat temu dzielnie rywalizował na OS'ach z mocniejszymi rywalami. Pomimo drobnych modyfikacji mechanicznych przy silniku w postaci przelotowego układu wydechowego oraz zmienionego układu dolotowego wraz z powercapem, właściciel zdecydował się na strojenie auta. W aucie zamontowano ecumastera DET3 za pomocą którego astra została wystrojona. Wynik z hamowni to 175KM i 213Nm, kóry jest bardzo dobrym rezultatem jak na tak kosmetyczne modyfikacje silnika.
 photo 1933331_994816613934913_8682338633095313420_o_zps3ot10fsq.jpg  photo 701935_994816563934918_5116383698721601996_o_zpsnvccunjr.jpg  photo 1506347_994816593934915_5043943425656906743_o_zpsvaeingti.jpg  photo 1669909_994816550601586_1423916529125685025_o_zpsmr2oonpn.jpg

Agresywny swieżak

Korzystając z pięknej sobotniej pogody w odwiedziny przyjechał można powiedzieć świeżo upieczony właściciel tego oto czarnucha. Z uwagi na to iż na pierwszej kolejności skupiono się na modyfikacjach wizualnych, w nysie mechaniczne zmiany ograniczają się do czystej kosmetyki typowej dla stage 1. W Nissanie zamontowany został Nistune za pomocą którego auto zostało wystrojone na doładowaniu 1bara. Mimo tego iż jest to całkiem żwawy egzemplarz, jestem przekonany że niebawem auto pojawi się ponownie na strojeniu z grubszymi modyfikacjami pod maską. Szacowana moc to 310KM i 400Nm.
 photo 14468373_1137125923037314_1178402275587324377_o_zpsedkuzonp.jpg  photo 14481774_1137125909703982_6792293759307020887_o_zpsofqpygz6.jpg  photo 14425306_1137125986370641_1767334629717480337_o_zpseddvq9bi.jpg  photo 14425499_1137126023037304_614454163649471761_o_zpsnoxsi50x.jpg

Żwawy dziadkowóz

Tym razem pozytywnie zaskoczyło nas wolnossące auto Grześka, które zazwyczaj kojarzy się nam ze starszym Panem w kapeluszu. Ten niezawodny samochodzik z koncernu Toyoty wyposażony jest w silnik o pojemności zaledwie 1.4l z VVT-I dysponując fabrycznie mocą 97KM i 130Nm. Po drobnych modyfikacjach w układzie wydechowo dolotowym i strojeniu za pomocą Ecumastera DET3 udało się osiągnąć moc 130KM i 148Nm! Auto w połączeniu z 6 biegową skrzynią oraz dzięki modyfikacjom za kilka stówek zmieniło się nie do poznania i względem serii wygenerowało przyrost 33KM i 18Nm co jak na tak niewielkie modyfikacje jest naszym zdaniem rewelacyjnym rezultatem.
 photo 12687866_973755526041022_6843134961362110967_n_zpskqaxearx.jpg  photo 12647499_973755509374357_6007596206346628767_n_zpsnfr5iysc.jpg  photo 12697447_973755512707690_3126912477567301572_o_zpsu1kjpppc.jpg

Ślicznotka bordo

Nissan S14 to bardzo ładny egzemplarz po konwersji na polift S14a. Samochód należący do Kuby już drugi raz zagościł u mnie na strojeniu. Poprzednio w przekroczeniu bariery 300KM przeszkodziło nam ślizgające się sprzęgło oraz zbyt małe wtryski. Pod maską tego Nissana pracuje SR20DET wyposażony w Turbo GT2871, przepływomierz Z32, wtryski 850, większą przepustnicę oraz duży FMIC. Auto zostało wystrojone na doładowaniu od 0.7bara do 1.4. Na doładowaniu 0.7bara progresywnie rosnącym do 0.8 hamownia wykazała 280KM i 330Nm, natomiast na doładowaniu 1.35-1.4 bara wyszło 351KM i 470Nm.
 photo 12967496_1015890328494208_9182228235585789969_o_zpsvyrnoru6.jpg  photo 12976878_1015890381827536_5542727385960034471_o_zps9wtgooc5.jpg  photo 12901436_1015890335160874_7465161374078938290_o_zpsz8gne7xb.jpg  photo 12971058_1015890388494202_5895940289447013686_o_zpsta4bx2yd.jpg

Z wiatrem we włosach

Tym razem na strojenie przyjechał piękny egzemplarz Mazdy mx5. Auto dopieszczone i doinwestowane pod każdym względem, pięknie błyszczący lakier, obszyte skórą wnętrze oraz nienaganny porządek pod maską! Sympatyczne małe autko z dużą turbiną w postaci Borg Warnera generuje moc 240KM dzięki czemu można się tym cabriolecikiem sprawnie poruszać :). Auto dotarło do mnie z zamontowanym Ecumasterem DET3 w Trybie Fuel Implant i zostało wystrojone na doładowaniu 0.6 bara. Booościk prosi o więcej, ale na to może jeszcze przyjdzie czas, jak zapowiada Łukasz - właściciel mazdy.
 photo 11053250_875406915875884_5696772229950439508_o_zpsc5hyxc8o.jpg  photo 11218067_875407212542521_169456403111915506_o_zpskco8yk4u.jpg  photo 11717575_875407205875855_8694683976639475427_o_zpsuxpprmzz.jpg  photo 11731772_875407199209189_5438239154844746788_o_zpso48wvvbv.jpg

200sx 1JZGTE

W końcu udało się!!! Po drobnych komplikacjach prace strojeniowe przy nissanie 200sx z silnikiem 1JZ GTE dobiegły końca. Pod maskę nissana w tym sezonie trafił kultowy silnik z koncernu toyoty, od razu podczas swapa podjęto decyzję iż w miejscu seryjnych sprężarek zagości chiński odpowiednik GT30, natomiast seryjne wtryski ustąpią miejsca 440’stkom z większego brata bliźniaka 2JZ. Auto zostało wystrojone za pomocą Ecumastera DET3 podłączonego w trybie FIT. Doładowanie ustawiono na poziomie 1.2bara, na chwilę obecną właściciel uznał iż nie ma potrzeby na więcej gdyż auto ma przede wszystkim poruszać się bezawaryjnie po naszych droagach.
 photo 11888637_889607944455781_8246546274087345449_o_zpscvvhu0s9.jpg  photo 11888158_889607881122454_8389189268691375428_o_zps1fh8ikhh.jpg  photo 11831809_883960038353905_2323720022833498725_n_zps0lwr1uz8.jpg  photo 11823040_889607877789121_5672184789148885441_o_zps0y4qmc8m.jpg

Bawarka do KJS

Auto Łukasza, jest idealnym dowodem tego że aby sprawiać wielką frajdę nie trzeba mieć wielkiej turbiny pod maską i chorych cyferek z hamowni. BMW wyposażone jest w 2 litrowy silnik, który poddany został lekkim modyfikacjom poprzez zastosowanie odpowiednich części z mocniejszego 2.5litrowego silnia w postaci: większych wtrysków, przepływomierza, przepustnicy oraz komputera. Obróbce poddana została również głowica. Zmiany pojawiły się nie tylko pod maską głównie za sprawą: amortyzatorów Bilstein, krótkiego dyfra, kubełkowych foteli, hydraulicznego hamulca ręcznego, sportowej kierownicy oraz kompletnie wyprutego wnętrza. Finalnie w aucie zamontowaliśmy Ecumastera DET3 oraz wystroiliśmy samochód udając się na hamownie w celu weryfikacji przyrostów. Auto przed strojeniem dysponowało mocą 156KM i 213Nm wynik po strojeniu to 178KM i 233Nm, jak na wolnossące auto przyrost 20KM i 20Nm można uznać za zdecydowanie zadowalający! Dzięki zastosowanemu krótkiemu przełożeniu dyfra BMW porusza się wyśmienicie, mimo stosunkowo niewielkiej mocy ten samochód naprawdę fajnie zbiera się w zasadzie z każdego biegu niezależnie od obrotów silnika i prędkości. Niewątpliwie jest to bardzo fajna baza do kjsów i ciasnych zakrętów.
 photo 10445525_749374091812501_7390088412385413496_n_zpsjbit2aqr.jpg  photo 10731187_749374095145834_830197041101884293_n_zpsqom1rm3d.jpg  photo 10410688_749374135145830_3518219476069181866_n_zpsgc4qk0rf.jpg  photo 10749962_749374175145826_7905470640976777501_o_zpskydqvoon.jpg

CZARNUCH W MACIE


CZARNUCH W MACIE

Nissan 200sx S14a należący do Radka jeszcze do niedawna był całkowicie cywilnym egzemplarzem, przeszedł jednak szereg modyfikacji pozwalających czerpać więcej frajdy z użytkowania auta na torze. Silnik SR20DET wyposażony jest w turbinę GT2871R AR64, centralny intercooler, przepływomierz z Nissana 300ZX, większe wtryskiwacze Nismo 550, wałki HKS, przelotowy układ wydechowy oraz customowy kolektor wydechowy Top mount. Auto zostało wystrojone za pomocą Nistune na doładowaniu 1.4 bara. Wynik to 382KM i 455Nm.
 photo 13177139_1033320663417841_6145784496795973437_n_zpszc9md0af.jpg  photo 13124738_1033320666751174_2224122704113179958_n_zpsyp6qce76.jpg  photo 13173968_1033320716751169_1376373009925939520_n_zps9eos6qrn.jpg  photo 13131314_1033320656751175_2829856031294878396_o_zpsqa41k6nb.jpg

Metamorfoza szakala

Nissan Pawła już trzeci raz trafił do nas na strojenie. Ciężko uwierzyć że blisko trzy lata temu właściciel tego auta pierwszy raz zawitał do nas na strojenie jeszcze wtedy niemalże seryjnym egzemplarzem. W poprzednim sezonie pod maską nissana drzemała turbina Holset HX35, obecnie Paweł zdecydował się na coś mniejszego w postaci repliki Garretta GT35. Butelkowa zieleń zmieniła się w drapieżną czerń idealnie komponującą się z poszerz kami na błotnikach oraz szeroko osadzonymi felgami. W środku również nie obyło się bez modyfikacji, seryjne wnętrze to już historia obecnie w środku znajdują się jedynie dwa kubełkowe fotele ze sportowymi pasami. Niemałych gabarytów turbina jest nico leniwa na niskich obrotach, jednak po przekroczeniu bariery 4500 obrotów nissan budzi się do życia i napędza się jak wściekły wydobywając bardzo groźne i rasowe dźwięki z zewnętrznego wastegate’a. Pomimo dużej turbosprężarki autem jeździ się zadziwiająco dobrze, dzieje się tak za sprawą krótszego dyfra z sereny. Paweł jest doskonałym przykładem, że przy prawidłowym podejściu do tematu nawet kute tłoki nie są elementem niezbędnym.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Zachowana perełka w wydaniu STI

Aż trudno uwierzyć, ze STI Pawła to auto z 2003 roku. Subaru zachowane jest w absolutnie rewelacyjnym stanie, pod każdym względem wygląda jak jak niemalże nowy egzemplarz, co podkreślane jest w każym serwisie do którego udaje się paweł ze swoim cukiereczkiem. Tym bardziej cieszy nas fakt, że taki perfekcjonista zdecydował się na program w naszym wydaniu. W aucie Pawła jedyną w zasadzie modyfikacją jest przelotowy układ wydechowy H&S o średnicy 3". Na życzenie wykonaliśmy bezpieczny remap na seryjnym komputerze z fajnie wstającym turbo i doładowaniem 1.3 bara. Po wielu godzinach wspólnych testów, ustawień, tak aby auto perfekcyjnie jeździło udało się i właściciel może się w pełni cieszyć z osiągniętych rezultatów. Szacowana moc STI to 320KM i 380Nm.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Fast Toy for Bad Boy

Mitsubishi 3000GT to japońskie auto legenda lat 90’tych. Ten supercar ze stajni mitsubishi do dzisiaj nie często spotykany jest na naszych drogach. Nic więc dziwnego, że ten daleki od serii egzemplarz budzi na ulicach takie zainteresowanie. Właściciel postanowił kompletnie przebudować swoje cacko skupiając się głównie na modyfikacjach w silniku. Blok silnika został zakuty i kompletnie przygotowany przez amerykańską firmę, w głowicy zagościły ostrzejsze wałki 264 stopnie, Turbiny zostały zmienione na model TD04-19T-Hl, przebudowany został również układ dolotowy z dużym FMIC, układ wydechowy o średnicy 4”, dołożono również: zewnętrzne wg, filtry K&n, większe wtryski 660, pompę paliwa denso, chłodnicę wody koyo, chłodnicę oleju Setrab oraz 6łapkowe spiekowe sprzęgło. Nad wszystkim panuje komputer AEM EMS2. Obecnie auto jest w fazie docierania, skupiliśmy się więc na mapie na poziomie 1 bara oraz mniejszych obciążeniach w pełnym zakresie obrotów, planowane doładowanie to 1.3 bara i moc rzędu 550KM.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Sprawdzian na rolkach po trzech latach

Nowy właściel mojego byłego nissana, postanowił odwiedzić hamownię by sprawdzić ile kucyków drzemie pod maską po blisko trzech lata jeżdzenia na setupie z Turbiną Gt2871. Dokonaliśmy dwóch pomiarów, jeden na doładowaniu 0.9 bara, drugi na doładowaniu 1.4 bara opadającym do 1.2. Niestety jak się okazało w układzie dolotowym pojawiła się nieszczelność przez co turbina zdcydowanie później uzyskuje żądane doładowanie oraz nie jest w stanie utrzymać dużego doładowania pod odcięciem. Biorąc pod uwagę nieszczelność wynik wyszedł bardzo elegancki.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

STI MY03 czyli perfekcyjny remap Bloba

Tym razem zajęliśmy się strojeniem Subaru Imprezy STi z dwulitrową jednostką pod maską. Piękne, wspaniale prowadzące się auto które już jako zupełnie seryjny egzemplarz sprawia wiele frajdy z jazdy zarówno pod względem perfekcyjnego prowadzenia jak również przepięknego dzwięku silnika boksera. Niestety osiągi seryjnych ezgemplarzy nie rzucają na kolana, dlatego zdecydowaliśmy się na montaż przelotowego układu wydechowego oraz zapadła decyzja o strojeniu. Auta po 2000 roku posiadają inteligentne i rozbudowane komputery, podjęliśmy się więc remapu za pomocą seryjnego ECU. Samochód w końcu ożył i sprawia zdecydowanie więcej frajdy niż przed remapem. Doładowanie zostało ustawione na 1.45 bara. Moc auta to 349KM i 435Nm.
Photobucket Photobucket  photo 10842341_841493005933942_1504640777963423658_o_zpsytg56ldj.jpg  photo 10653687_704880459595198_3779120351842149960_n_zpsol2tcgof.jpg

Niezwykle smaczna klasyczna Włoszczyzna

Kolejna Delta Integrale zawitała w Ecu-Tune. Tym razem auto przybyło na lawecie aż z Kalisza. Samochód dwa lata temu z małym przebiegiem sprowadzony został z Belgii i poddany kompleksowej odbudowie. Auto zostało doszczętnie rozebrane następnie karoseria została polakierowana, a podwozie zabezpieczone. Silnik poddany został remontowi, a seryjne tłoki ustąpiły miejsca kutym odpowiednikom, a wałki rozrządu ustąpiły miejsca ostrzejszym krzywkom. W delcie zmieniony został również układ wydechowy, układ hamulcowy, pojawiły się nowe amortyzatory Bilstein oraz nowe wnętrze. Auto prezentuje się rewelacyjnie, aż ciężko uwierzyć że ta rajdowa legenda ma ponad 20lat. W aucie przed strojeniem postanowiliśmy zmienić obecnie wskaźniki: doładowania firmy Auto Gauge oraz AFR firmy XXX na bardziej markowe odpowiedniki które wskazują wartości bardziej realne. Na desce rozdzielczej umieściliśmy wskaźnik AFR firmy innovate wraz z szerokopasmową sonda oraz wskaźnik doładowania firmy STRI. Następnie zajęliśmy się ustawieniem odpowiedniego ciśnienia na listwie paliwa, ustawieniem silniczka krokowego, sprawdzeniem szczelności dolotu oraz ustawieniem bazowej wartości zapłonu. Kolejnym etapem był montaż Edumastera DET3 wraz z map sensorem oraz zaworka do sterowania doładowaniem. Dzięki czemu za pomocą przycisku umieszczonego pod kierownica zmieniana jest mapa doładowania z 0.5 bara do 1.2 bara. Auto na takim setupie ostatecznie zostało wystrojone po czym już na kołach wróciło do Kalisza.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Landrynka z zakutym SR'em

Na strojenie przyjechało auto przygotowane przez ekipę ARS Motorsport. Auto to bardzo zadbany egzemplarz Nissana 200sx s13 z SR20DET pod maską. Silnik posiada kute tłoki, ostrzejsze wałki HKS’a, wyposażony został w turbo Garrett GT3071 z zewnętrznym wastegatem, duży FMIC, przelotowy układ wydechowy oraz pompę paliwa Walbro współpracującą z dużymi wtryskiwaczami 860ccm. Całość wygląda bardzo imponująco, wszystkie modyfikacje zostały wykonane bardzo estetycznie. We wnętrzu auta główną zmianą jest Display monitorujący pracę wszystkich czujników silnika, który umieszczony jest w zegarach. Steruje on również doładowaniem w oparciu o zaworek MAC’a. Całość wystrojona została za pomocą Nistuna. Auto na doładowaniu 1.1 – 1.2 bara posiada 375KM i 450Nm. Na doładowaniu 1.4 bara szacowana moc to 400KM.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Dziewiczy stan w wykonaniu 200sx s13

Axel powierzył nam swoje oczko w głowie czyli Nissana 200sx s13. Jest to zdecydowanie najładniejszy egzemplarz s13 jaki do tej pory widziałem. Pięknie zachowane auto dopieszczone pod każdym względem. Jedyne czego brakowało to troszkę mocy pod maską. Zaczęliśmy od wykonania układu wydechowego o średnicy 3” na dwóch tłumikach z dużą końcową puszką tak aby wedle życzenia właściciela podczas jazdy było cicho a wydeszek przyjemnie sobie mruczał. Kolejnym etapem było usunięcie awarii nierównej pracy na biegu jałowym i ustawienie zapłonu wraz z regulacją przepustnicy i czujnika TPS. Dopiero na końcu zajęliśmy się modyfikacją ECU do którego zainstalowany został Nistune. Auto zostało wystrojone na turbinie T25 i dmucha 0.9 bara. Gratuluję pięknego egzemplarza!!!
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

w ofercie strojenie subaru / mitsubishi oraz sa haltech

Rozszerzamy ofertę strojeń o komputery Stand Alone Haltecha, niebawem opiszemy pierwsze projekty wystrojone za pomoca tego sterownika. W ofarcie pojawia się również nowa pozycja strojeń na seryjnych komputerach aut Subaru oraz Mitsubishi. Głównie chodzi tutaj o modele Impreza oraz Evolution. Pierwsze auta już po remapach, na tle konkurencji wypadają bardzo ciekawe, także niebawem opiszemy auta i przedstawimy rezultaty. Zapraszamy!
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Nowe życie klasyka

Celica GT4 Jarka to jedno z kilku aut w stajni tego pasjonata motoryzacji. Samochód legenda z początku lat 90 który został odświeżony i lekko zmodernizowany aby cieszyć właściciela uliczną jazdą jak również podczas weekendowych wypadów na tor. Pod maską tego rajdowego klasyka znalazła się nowa większa turbina Garrett, Układ dolotowy wykonany ze stali kwasoodpornej oraz pięknie brzmiący, przelotowy układ wydechowy o średnicy 3”. W środku zamontowano wskaźnik wskazujący skład mieszanki paliwa, ciśnienia doładowania powietrza oraz temperatury spalin. Przyszedł więc czas na elektroniczną stronę modernizacji, w tym celu zamontowaliśmy Ecumastera DET3 wraz z map sensorem. W środku w konsoli zamontowany został przełącznik map współpracujący z solenoidem MAC. Dzięki temu rozwiązaniu podczas codziennej jazdy auto porusza się na spokojnej mapie z łagodnie wstającym turbo z ciśnieniem doładowania 0.6 bara, po przełączeniu mapy doładowanie wzrasta do 1bara i osiągane jest już przy 3000obrotów. Celica bardzo pozytywnie nas zaskoczyła, jest nie tylko fajnie utrzymanym, dobrze prowadzącym się autem ale przede wszystkim doskonale wpasowała się w preferencje właściciela. Fajnie sprawdza się nie tylko podczas spokojnej jazdy miejskiej na delikatniejszej mapie, ale również na krętych odcinkach kjs’ów podczas których sprawdza się mocniejsza mapa z fajnie wstającą turbiną. Niebawem zamontujemy większe wtryski i ponownie spotkamy się z tym egzemplarzem.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Żwawy kanarek

Odwiedziło nas kolejne ciekawe auto. Tym razem była to Toyota Celica GT4 ST205 we wściekle żółtym kolorze. Pod maską klasyka drzemie seryjna jednostka wyposażona w kute korby oraz tłoki którą doładowywuje troszkę większa turbina Garetta. Auto wystrojone jest za pomocą Ecumastera DET3 który modyfikuje mapy paliwa oraz zapłonu jak również zajmuje się sterowaniem doładowania. Obecnie doładowanie ustawione zostało na poziomie 1.3 bara. W aucie zamontowane jest ciekawe urządzenie Zetronix’a wskazujące między innymi takie parametry jak: doładowanie, temperatura EGT, AFR.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Nie taka wolna Almera

Kolejne japońskie autko, tym razem w postaci Almery z silnikiem SR20det z GTiR. Znane z polskich dróg rodzinne autko tylko przez chwilę spoglądając na oznaczenia 1.4 na tylnej klapie może sprawiać wrażenie spokojnego wozidełka. Almera przeszła szereg modyfikacji, wnętrze zostało wyprute, pojawiły się kubełkowe fotele, sportowa kierownica, wyflockowana deska oraz dbające o prawidłowe wskazania wskaźniki Defi. Pod maską almery znajduje się jednostka z sunnego GTiR czyli Sr20det na czterech przepustnicach, jedyną modyfikacją mechaniczną jest przelotowy układ wydechowy oraz sporych rozmiarów intercooler. O przeniesienie mocy na koła dba sprzęgł xtd oraz płytkowa szpera Nismo. Auto wystrojone zostało za pomocą Ecumastera DET3 na doładowaniu 1bara spadającym do 0.9. Przed ukończeniem prac hamownia wykazała 310KM. Obecnie powinno być tylko lepiej.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

200sx na ryżowym Turbo

Mimo upalnego dnia nie zrobiliśmy sobie wolnego. Na strojenie przyjechał Nissan 200sx z Białegostoku. Pod maską umieszczony jest zakuty silnik SR20det wtryski 550, przepływomierz Z32, duży intercooler i 3” układ wydechowy. Silnik w odpowiednią ilość powietrza zaopatrza chińska turbina T25/380. Niestety w silniku brakuje VTC co jest podstawowym błędem modyfikacji tego silnika. Po całym dniu walk z nieszczelnościami w dolocie, zmianami złączek, ustawieniami doładowania i strojeniem na Nistune udało się opanować sytuację aby auto mogło się rześko poruszać. Udaliśmy się też na hamownię w celu weryfikacji wyniku, na doładowaniu 1.2 bara spadającym do 1.1 uzyskaliśmy 317KM i 393Nm. Moment budowany jest bardzo późno z uwagi na brak właśnie VTC oraz AR86 muszli wydechowej w turbo.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Szatan w bieli czyli BMw e30 1jzGTE

Jakub od zeszłego sezonu zastosował pod maską swojego BMW wiele zmian. Wymagąło to ingerencji w komputer, ponieważ auto na seryjnym programie nie chciało nawet pracować, nie wspominająć o jakiejkolwiek jeździe. Samochód jak na driftowóz wykonany z niezwykłą dbałością i estetyką. Pod maską tego potwora drzemie 2.5 litrowa jednoskta z Toyoty Supry czyli 1JZGTE. Silnik doładowywany jest za pomocą sprężarki Holset HX40, od odpowienią ilośc paliwa dbają dwie duże pompy oraz wtryskiwacze o wydajności 440 połączone z regulowanym regulatorem paliwa. O prawidłową pracę silnika dba Ecumaster DET3. Auto za sprawą przelotowego układu wydechowe i zewnętrznego wastegate wydobywa z siebie niesamowite dźwięki dzięi czemu nie można nie nabrać respektu do tej "zabaweczki". Szacowana moc 450KM i 560Nm.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

bmw e30 z silnikiem sr20vet na haltechu

Na strojenie zgłosił się długo wyczekiwany projekt. Mianowicie BMW e30 Lucasa z silnikiem Sr20det. W silniku zamontowano kute korby i tłoki, większą miskę olejową, uszczelkę Coswortha, większe turbo, wtryski RC 750ccm, cztery wydajne cewki zapłonowe, duży zestwa FMIC i co najważniejsze  głowicę ze zmiennymi fazami rozrządu z silnika VE. Dodatkowym smaczkiem w tym niezwykłym projekcie jest kolektor ssący z czterema przepustnicami od Sunnyego Gtir co dodatkowo komplikowało strojenie auta. Auto wystrojone zostało na komputerze typu Stand Alone - Haltech. Na doładowaniu 1.1 bara szacowana moc to 380KM i 450Nm.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

200sx MŁynka Z EKIPY pRODRIFT

Zrobiliśmy podejście do Nissana 200sx s13 Młynarza z ekipy Prodrift. Pod maską drzemie kultowa jednostka 1jz-gte doładowana w postaci Holseta HX35. Niestety w kabelkach panował lekki nieporządek więc uprzątniętych zostało kilka drobiazgów, tak by nie sprawiały problemów przy bocznych przeciążeniach. Irydowe wysłużone świece wymieniliśmy na odpowiedniki NGK ze zmniejszoną przerwą. Dodatkowo podłączyliśmy do Ecumastera map sensor i zmieniliśmy zaworek do sterowania doładowaniem. Następnie przystąpiliśmy do strojenia. Doładowanie ustawiliśmy na poziomie 1.25 bara spadającym do 1. Auto w końcu płynnie przyśpiesza, ładnie pracuje, nie szarpie i należycie smaży kapcia! Po wejściu w boost pod maską budzi się prawdziwy potwór. Najważniejsze, że Maciek jest zadowolony że w końcu nie brakuje mu mocy w zakrętach :). Szacowana moc 420KM i 540Nm
Photobucket  photo 200SX_1JZ3_zps4fde49d9.jpg  photo 200SX_1JZ7_zps433c783f.jpg  photo 200SX_1JZ7_zps433c783f.jpg

Volvo 960 2.8 Bi turbo wystrojone na emu

Pozornie Volvo 960 Arka niczym nie wyróżnia się z tłumu tych solidnych i niezwykle wygodnych limuzyn z połowy lat 90tych. Jednak nic bardziej mylnego, wystarczy dosłownie chwila aby zorientować się że nie jest          to zwykły egzemplarz jakie spotykamy na naszych ulicach. Właściciel od blisko dwóch lat uparcie dąży do celu aby pod każdym względem do perfekcji zmodyfikować swoje auto. Blacha pokryta została nowym czarnym lakierem, zawieszenie zostało w pełnie zregenerowane, a o prawidłowe wybieranie nierówności dbają amortyzatory Bilstein B8. W układzie hamulcowym oprócz przewodów w stalowym oplocie pojawiły się przednie hamulce z terenowego modelu X90. We wnętrzu pomimo upływu lat nadal czuć zapach świeżutkiej skóry która wygląda jakby kilka dni temu wyjechała z fabryki.  Po otworzeniu schowka pasażera oczom ukazuje się magiczna skrzyneczka z napisem „EMU” która znawcom tematu zdradza iż nie jest to seryjny egzemplarz. Prawdziwe jednak modyfikacje zaszły pod maską gdzie drzemie 2.8 litrowy silnik T6 z dwoma turbinami pochodzący z modelu S80. W silniku zamontowana została nowa chłodnica oleju, wyspawany dolot ze stali kwaso odpornej i umieszczony duży Intercooler za zderzakiem. Całość robi naprawdę wrażenie gdyż podczas swapa zastosowane zostały tylko nowe, firmowe części. O prawidłowy oddech silnika dbają dwa duże stożki Simota, które w połączeniu z 3” układem wydechowym sprawiają iż w tej limuzynie zbędnym gadżetem staje się audio.  Auto zostało wystrojone na komputerze Stand Alone EMU Ecumaster.  Na chwilę obecną szacowana moc to 300KM.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

sILVIA jdm WE WSPÓŁPRACY Z DET3

Nissan Jurisa to bardzo ciekawy egzemplarz. Właściciel uparcie dąży do celu i nie poddaje się pomimo komplikacji jakie napotyka na swojej drodze. Auto pojawiło się u mnie kolejny już raz, ponieważ przy poprzednich podejściach napotykaliśmy pewne problemy w postaci braku paliwa oraz problemów z ustawieniem doładowania. Sterowaniem doładowania zajął się teraz Ecumaster w połączeniu z zaworkiem MAC, a brak paliwa udało się wyeliminować za pomocą osobnego zasilania pompy na przekaźniku oraz modyfikacji regulatora ciśnienia paliwa. Pod maską nissana pracuje seryjna jednostka napędowa CA18DET z turbiną GT28 oraz większymi wtryskami . Dodatkowo zamontowany został większy Intercooler oraz przelotowy układ wydechowy. Z zewnątrz auto dostało nowy lakier, poszerzenia oraz przód z japońskiej wersji Silvia. Szacowana moc nissana na doładowaniu 1 bara to ok. 270KM i 330Nm.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

RajdOWA ASTRA GSI 16V

Na montaż i strojenie za pomocą Ecumastera przyjechał Jakub Kinkel ze swoją rajdówką, którą walczył o mistrzostwo klasy okręgowej Województwa mazowieckiego. W silniku jedyne zastosowane modyfikacje to zmodyfikowany układ dolotowy oraz przelotowy układ wydechowy. Jak się okazało nawet w wolnossącym silniku strojenie może przynieść bardzo zadowalające rezultaty.  W aucie zamontowałem Ecuamstera DET 3 który modyfikuje mapę paliwa oraz zapłonu. Przyrost mocy po samej modyfikacji elektronicznej wskazywał na wartości oscylujące w granicach 15KM i 15Nm. Auto zdecydowanie lepiej zaczęło reagować na pedał gazu co było czuć w średniej i górnej partii obrotów. Życzymy temu sympatycznemu kierowcy rajdowemu powodzenia w następnych startach. Obecnie szacowana moc auta to 170KM i 210Nm.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

W ofercie elemeny z WŁÓKNA SZKLANEGO DO WSZYSTKICH MAREK

Swoją ofertę rozszerzamy o sprzedaż lekkich elementów wykonanych z laminatu. Oferta dotyczy aut wszystkich marek,, dostępne są takie elementy jak: maska, klapa bagażnika, błotniki przednie, drzwi, zderzaki, dokładki, nakładki progowe i wiele innych. Elementy wykonane są bardzo starannie i solidnie i pasują w seryjne mocowania, dzięki czemu ich montaż nie sprawia problemów. Po więcej szczegółów proszę pytać.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Włoska ślicznotka czyli Delta Integrale na DET3

Są rzeczy w życiu, które status legendy osiągnęły z różnych powodów. Taką legendą w motoryzacyjnym świecie jest z pewnością Lancia Integrale, która bardziej niż jakikolwiek inny samochód, osiągnęła status legendarnego samochodu z uwagi na całkowitą dominację świata rajdów w wielu kolejnych latach, a częściowo ze względu na wyjątkowy wygląd modelu Evoluzione. Model ten ma szersze nadkola, zmodyfikowane ustawienia zawieszenia, i oczywiście mocniejszy silnik 2.0 16v Turbo 200KM. Auto które do mnie przyjechało zdecydowanie należy do rodzynków świata motoryzacji. Aż ciężko uwierzyć, że jest to samochód pochodzący z połowy lat 80tych. Pięknie zachowany egzemplarz prezentuje się jakby niedawno opuścił fabrykę. Pod maską również prezentuje się rewelacyjnie. Obecny właściciel zastosował kilka drobnych modyfikacji polegających na montażu nowej turbiny T28 oraz remoncie silnika z wykorzystaniem kutych elementów. W celu zwiększenia mocy podłączyłem w aucie Ecumastera Det3 za pomocą którego wystroiłem auto na doładowaniu od 0.8 bara do 1.2. Kierowca dzięki podłączeniu Ecumastera pod zaworek sterujący turbo ma możliwość zmiany map doładowania po zmianie pozycji guzka umiejscowionego w kabinie obok kierownicy. Szacowana moc auta to 320KM i 400Nm. Piękny i szybki egzemplarz cieszący oczy nie jednego przechodnia na Warszawskich ulicach.

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Nissan z nad Bugu na Nistune

Nissan Rafała po usunięciu wszystkich niedociągnięć ponownie przebył trasę z Białegostoku w celu strojenia. Wcześniej już zainstalowałem w aucie Nistune który steruje obecnie pracą silnika. Samochód ma przeprowadzone modyfikacje odpowiadające stage 3a. Czyli wtryskiwacze 550, turbina GT2871r, pompa paliwa, układ wydechowy oraz przepływomierz z 300zx TT. Doładowaniem natomiast steruje Apexi AVCR. Auto precyzyjnie zostało wystrojone na ulicy na doładowaniu 1.4 bara, niestety braki w napięciu na pompie paliwa nie pozwoliły na odpowiednie podlanie benzyną w górnym zakresie obrotów. Mimo tego auto jeździło bardzo dobrze, dlatego też właściciel zdecydował o chęci zmierzenia pojazdu. Na hamowni obciążeniowej w Kreatorze Mocy auto wypluło 344KM i 455Nm przy doładowaniu 1.3bara. Na wykresie niestety potwierdziły się moje wcześniejsze podejrzenia co do pompy paliwa. Obecnie problem został wyeliminowany i doładowanie ponownie ustawione na 1.4bara. Szacowana moc pojazdu to 370KM i 480Nm.

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Rajdowy powiew w mazdzie 323 GTR na DET2

Małe i wściekłe, tak można powiedzieć o aucie które odwiedziło moją stajnię. Jest to mazda 323 GTR, czyli kolejny rajdowy klasyk i rodzynek na naszych drogach. Auto seryjnie wyposażone w napęd na cztery koła oraz turbodoładowany silnik o pojemności 1.8 litra. Już wcześniej zmodyfikowany został układ wydechowy, zamontowany większy IC oraz Ecumaster Det2 za pomocą którego auto było wystrojone. Jednak właściciel nie do końca był usatysfakcjonowany z uzyskanych rezultatów, dlatego też powierzył na kilka dni auto w moje ręce. Już na „dzień dobry” w oczy kłuł za długi układ dolotowy, jednak na chwilę obecną budżet nie pozwalał nam na szaleństwa i przeróbki w tym temacie. Zmodyfikowałem więc puszkę filtra, tak aby mogło się tam dostawać jakże cenne chłodne powietrze które do silnika przechodzić będzie nową rurką z kwasówki, zamiast seryjnej gumowej harmonijki. Pod maską zamontowałem Map sensor w ciekawej obudowie oraz odpowiednie dla tego silnika świece, stare i sparciałe gumki i oringi wtrysków wymienione zostały na nowe, a doładowaniem w połączeniu z ecu masterem steruje zamontowany solenoid N75. Auto jeździ bardzo ładnie i płynnie, obroty nie falują co miało wcześniej miejsce, a zapłon nie wypada nawet przy dużym doładowaniu. Właściciel auta jest bardzo zadowolony z obecnych osiągów i zdecydowanie nie spodziewał się aż takich przyrostów. Tym bardziej że chwilowo auto jeździ na słabszej mapie 0.8 bara, a jest znacznie szybsze niż poprzednio przy doładowaniu 1.1. Po przełączeniu magicznego potencjometru umiejscowionego obok kierownicy doładowanie liniowo rośnie aż do 1.2 bara, wtedy z tego małego autka robi się prawdziwy miejski szatan :).

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

WZMOCNIENIE i procedura startu I KOLEJNE PODIUM NA ZAWODACH

Z okazji zbliżającej się kolejnej rundy wyścigów na 1/4 mili w Ełku, Dawid zdecydował się wprowadzić pewne zmiany w swoim Nissanie. Głównie polegały na modyfikacji zawieszenia, oraz elementów przeniesienia napędu, tak by zapewnić autu lepszą trakcję. Udaliśmy się na hamownię w celu weryfikacji obecnej mocy samochodu oraz delikatnych poprawek. Wynik to 360KM i 420Nm. Po pomiarach udaliśmy się na ulicę w celu ustawienia procedury startowej, którą podobnie jak w przypadku strojenia steruje Ecumaster DET2. Jak widać praca opłaciła się, Dawid startując na zawodach Sunnym w barwach Ecu-Tune pomimo ukręconej półośki i asekuracyjnych startów, zajął w klasie bardzo dobre 3 miejsce z czasem przejazdu 12.5! Uzyskując tym samym prędkość końcową ponad 200km/h. To auto zdecydowanie stać na 11 sekundowe przejazdy!!

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

KOLEJNE WCIELENIE DEMONA

Nissan Jacka kolejny raz zagościł w Ecu-Tune. Tym razem głównym sprawcą zamieszania jest nowa turbina pod maską w postaci BorgWarnera oraz nowego kolektora wydechowego z zewnętrznym wastegatem. Ciężko było przewidzieć jakich rezultatów można się spodziewać, ponieważ jest to pionierski projekt na tej turbinie w naszym kraju. Przystąpiliśmy wiec do strojenia, które jak się okazało potrwało cały dzień. Zbyt miękka sprężyna w zewnętrznym wastegate uniemożliwiła uzyskanie dużego doładowania powyżej 6000 obrotów, zdecydowaliśmy się więc na zmianę sprężyny na twardszą w zaworze. W połączeniu z solenoidem MAC Ecumaster zajął się sterowaniem doładowania, natomiast za odpowiednią pracę silnika nadal odpowiada Nistune. Turbina okazała się strzałem w 10tkę wstaje niesamowicie szybko mimo swoich niemałych gabarytów. Auto stało się prawdziwym ulicznym demonem obok którego nie można przejść obojętnie. Moc 450KM i 530Nm. Tak wysoki moment obrotowy w aucie ważącym ok. 1300kg z napędem na jedną oś daje niesamowitą frajdę z jazdy.

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

DoŁadowany germaniec i poprawki na DET2

Poproszony zostałem o podstrojenie BMW e30 z silnikiem 2.5 wyposażonym w turbo pochodzące z Subaru Imprezy. Samochód przeznaczony do typowej torowej zabawy oraz ulicznych poślizgów. Mimo mocno sportowego przeznaczenia samochodu, auto bardzo ładnie się prezentuje. Jakoś wykonania również stoi na wysokim poziomie. Korekty dotyczyły głównie podstrojenia mapki, tak aby auto nie szarpało podczas jazdy i płynnie wkręcało się na obroty. Jak się okazało w górnej partii obrotów paliwa delikatnie zaczynało brakować gdy auto osiągało doładowanie blisko 1bara. Ciekawy szatan uliczny. Szacowana moc ok 300KM i 390Nm.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

CODZIENNY MX-6 i KOMPRESOR w opraciu o ecumastera det3

Oto pojawiła się u mnie długo oczekiwana Mazda Mx-6 z silnikiem 2.0 L4 legitymująca się seryjną mocą 115KM. Auto bardzo zadbane i dopieszczone pod każdym względem czy to mechanicznym czy wizualnym. Jak zwykle w przypadku aut Onyxa nie było mowy aby auto małżonki pozostało seryjne. Postanowił wypróbować nowatorskie rozwiązanie i zamontować pod maską kompresor w postaci Eatona M52 do pełni szczęścia brakowało większych wtrysków 450ccm oraz przepływomierza który zaadoptowany został z Nissana. Na takim setupie auto wymagało bezwzględnego strojenia, ponieważ o własnych siłach nie było w stanie nawet swobodnie pracować, nie wspominając już o jakiejkolwiek jeździe. Na pokładzie zamontowaliśmy Ecumastera Det3 dzięki któremu po precyzyjnym strojeniu udało się doprowadzić wolne obroty do ładu, małe, średnie oraz pełne obciążenie. Samochód porusza się bardzo płynnie, tak samo jak seryjny egzemplarz. Auto legitymuje się bardzo dobrymi osiągami i daje olbrzymią frajdę właścicielce i wzbudza niemałe zainteresowanie na ulicy hałasując kompresorem. Obecna moc auta to 191KM i 261Nm, taki wynik udało sią osiągnać na paliwie PB95 na którym to docelowo ma jeździć auto. W przypadku paliwa PB98 istnieje możliwość przejścia na mocniejszą mapę na której auto generuje 220KM i 280Nm. Spalanie auta w cyklu mieszanym wynosi ok. 8.5 litra na 100km.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

SZYBKIE CZERWONE SUSHI NA ECUMASTERZE DET3

Na montaż Ecumastera Det3 i strojenie przyjechało pierwsze auto z koncernu mazdy. Jest nim model MX-3 po swapie silnika 2.5 v6 KL-ZE z poprawionym układem dolotowym oraz wydechowym w postaci przelotowego tłumika o średnica 2.5". Przed modyfikacjami udaliśmy się na hamownię aby dowiedzieć się jaką mocą legitymowało się auto przed zabiegiem, kreski wykazały 193KM i 225Nm. Nic więc dziwnego, że samochód już na dzień dobry pozytywnie zaskoczył mnie swoimi osiągami. Bardzo ochoczo wkręcał się na obroty sprawiając wrażenie niezwykle zwinnego pojazdu. Niestety po przekroczeniu 4500 obrotów auto nie mogło w pełni rozwinąć skrzydeł z racji kiepsko dobranej mieszanki paliwowej za którą odpowiadał zainstalowany program z japońskiej wersji. Po korekcji dawki paliwa auto odżyło na wysokich obrotach. To jednak nie koniec modyfikacji, niebawem uporamy się z klapkowym przepływomierzem i pojedziemy na pomiar w celu weryfikacji wyników.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

W OFERCIE SPRZEDAŻ ZAWORKÓW MAC EBC ORAZ KOMPUTERÓW EMU

Elektryczny solenoid ciśnienia doładowania firmy MAC Valves. Solenoid stosowany przez największych, markowych producentów produkujących EBC (Electronic Boost Controller) takich jak: Greedy, HKS, Apexi, AEM i wielu innych. Zaworek jest kompatybilny z takimi urządzeniami jak Autronic, Hondata, Halltech, Megasquirt, VEMS, Ecumaster, EMU itd. Zaworek cechuje bardzo duża kompatybilność, wydajność oraz szybkość działania, dzięki czemu w łatwy sposób można stabilnie sterować doładowaniem bez zbędnych przeładowań, czy spadającego doładowania. Dzięki swojej niezawodności i stabilnej pracy przy wysokich doładowaniach chroni silnik przed uszkodzeniami. Jest to najlepsze urządzenie występujące na rynku, dzięki dużej wydajność i niezawodności zdecydowanie lepiej sprawujące się niż popularny N75 z grupy VAG.
ECUMASTER EMU jest zaawansowanym technologicznie, uniwersalnym komputerem typu Stand Alone, sterującym pracą silników o zapłonie iskrowym. Kontroluje on wszelkie aspekty działania silnika, oraz zapewnia procedury awaryjne w przypadku uszkodzenia lub niepoprawnej pracy czujników. Dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii w dziedzinie elektroniki jak również oprogramowania, urządzenie charakteryzuje się bardzo dużymi możliwościami i atrakcyjną ceną.Głównym zastosowaniem produktu są zmodyfikowane silniki samochodów sportowych, generatory prądu czy łodzie motorowe.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Z Ziemi Angielskiej do Polskiej, czyli Nissan 200sx na tuningu w polsce

Od dawna planowana wizyta doszła do skutku. Pylu mieszkający na co dzień w Anglii zdecydował się przyjechać do Polski po nowy zakuty silnik Sr20det oraz program pod nowe modyfikacje pod maską. Ecu-Tune przy współpracy z Ralfem zajęło się autem które przejechało ponad 1000km po dodatkowe konie. Przez blisko trzy dni pod maską zmieniony został silnik na zakutą jednostkę SR20det, seryjna turbosprężarka ustąpiła miejsca większej GT2871r, w listwie wtryskowej zamontowane zostały ponad dwukrotnie większe wtryskiwacze nismo 740ccm, zmieniony został również kolektor wydechowy który od razu został owinięty taśmą termoizolacyjną oraz przy okazji wykonano szereg modyfikacji które okazały się konieczne przy wymianie silnika. Po wykonaniu całości prac mechanicznych, w komputerze zamontowany został Nistune oraz wystrojone auto na doładowaniu 1.2 bara. Po wykonaniu całości prac auto na kołach wróciło do Anglii. Ponowna wizyta w sierpniu gdy auto pojawi się na kolejnym wzmocnieniu.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

NISSAN 300ZX PO DIAGNOSTYCE ODZYSKAŁ WIGOR

Przyjechał do mnie pierwszy Nissan 300zx Twin Turbo Z32. Właściciel auta narzekał na bardzo duże spalanie i braki mocy jakie ywstępowały w nissanie w ostatnim czasie. W aucie przeprowadzona została pełna diagnostyka komputera oraz pomiar AFR z odczytaniem aktualnych map znajdujących się w aucie. Po odpowiednim ustawieniu czujnika położ a przepustnicy oraz kalibracji obrotó biegu jałowego okazało się iż auto odzyskało dawny wigor i stało się zdecydowanie mocniejsze. W Nissanie oboceni zamontowany jest chip niewiadomego pochodzenia, jednak już niebawem auto zawita w Ecu-Tune na strojeniu.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Oferta strojeŃ została rozszerzona o komputery DTA

Dostępna jest usługa strojeń aut na komputerach DTA. Dzięki uprzejmości kolegi LostBoy miałem możliwość zgłębić tajniki wiedzy tego Stand Alone oraz odbyć krótkie szkolenie z zakresu wiedzy AEM'a. Niebawem zostanie przedstawiony pierwszy projekt auta strojonego właśnie za pomocą komputera DTA. Więcej informacji o tym SA dostępnych na stronie producenta: www.dtafast.co.uk
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Ciężka praca siĘ opłaca czyli Pierwsze miejsce na zawodach w klasie FWD Turbo

W Rudnikach nieopodal Częstochowy odbyła się druga runda Zawodów Extreme Motorshow organizowanych przez SSS. Dawid Yapko startując swoim Nissanem Sunny z silnikiem SR20DET wygrał klasę FWD Turbo ustanawiając swój życiowy rekord na ¼ mili z czasem 12.3s przy prędkości wlotowej na mecie 198km/h. Jednocześnie Nissan Dawida zapisał się w historii jako drugi najszybszy Nissan w historii Polskich wyścigów na dystansie 400metrów. Nissan Sunny przed zawodami dwukrotnie odwiedził mnie w celu dokładnego strojenia za pomocą Ecumastera DEt2. Pod maską nissana zamontowana jest Turbina TD06, krótki układ wydechowy puszczony przed przednim kołem, wtryskiwacze z Mistubishi Evo, auto wystrojone jest na doładowaniu 1.2bara. Serdecznie gratuluję szybkiego auta i czekamy na jeszcze!!!
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

LEPKI Ecu-Tune gotowe!!!

Dostępna jest już seria naklejek Ecu-Tune na auta. Lepki w rozmiarze 22x4cm dostępne są w kolorach: Biały, Czarny, Złoty oraz dowolne kombinacje z napisami w kolorze: czerwonym i pomarańczowym. Osoby zainteresowane naklejką na samochód proszone są o kontakt.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

DELTA INTEGRALE w ECU-TUNE PO dodatkowe koniki

Kolejny ciekawy pojazd na strojeniu u Chestera J. Tym razem jest to Lancia Delta integralne. Auto służące do jazdy po szutrowych odcinkach zostało przygotowane przez właściciela właśnie pod takie przeznaczenie. Zawieszenie zostało poddane odpowiednim modyfikacjom natomiast przy okazji remontu silnika pod maską zagościła Turbina Gt28rs z nowym pięknie wykonanym układem wydechowym. Klient zdecydował się na zakup w firmie Chester Ecu-Tune Ecumastera DET III z wbudowanym map sensorem. Następnie auto zostało wstępnie wystrojone. Podczas strojenia pojawiły się problemy z wypadającymi zapłonami, które uniemożliwiły podniesienie bo ostu w celu wygenerowania większych mocy. Problem zapłonowy ma zostać rozwiązany do czasu kolejnego strojenia, tym razem już po finalnym dotarciu silnika.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Sticker Chaber 200SX i DET3

Auto Kosy to bardzo ciekawy przypadek. Pierwotna wizja tego sx'a w oczach właściciela była zupełnie inna niż efekt obecny. Miał być to rodzynek do użytku codziennego, szybko jednak ten pomysł odszedł do historii i zdecydowano że egzemplarz ten ma wyglądać ze smakiem, ale głównym jego przeznaczeniem będzie tor. W tym celu pod maską zagościł silnik Sr20det z s14 który został poddany modyfikacjom standardowym dla stage I. W aucie zostało zmienione również zawieszenie, zamontowana klatka bezpieczeństwa, fotele kubełkowe, hydrauliczny hamulec ręczny. O prawidłowy wygląd zewnętrzny dbają estetycznie zamontowane poszerzenia nadkoli oraz ładne felgi Rota. W aucie zamontowałem Ecumastera Det3 z wbudowanym map sensorem po czym przystąpiliśmy do strojenia. Niestety braki paliwa były tak duże ze nie udało nam sie poszaleć. Maksymalne doładowanie bezpieczne dla tego silnika ograniczyliśmy na poziomie 0.8bara. Poinstruowałem właściciela w czym prawdopodobnie leży problem i niebawem ponownie pojawi sie na strojeniu. Bardzo dobrze że auto przyjechało na strojenie, bo nieświadomy właściciel nadal używałby auta na torze w nieświadomości zagrożenia jakie stanowią braki paliwa dla tego silnika.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket


Soft przed rajdem na AEM'ie w Celice GT4

Zostałem poproszony o podstrojenie Celicy GT4 ST185. Z uwagi na odbywający sie następnego dnia rajd w którym auto miało startować, nie było czasu na pieszczenie mapy. Dodatkowo wypadające zapłony uniemożliwiały "dmuchniecie" większego ciśnienia niż 0.7 bara. Pod maską znajduje sie znany z tego modelu celicy silnik o oznaczeniu 3S-GTE który został zakuty oraz poddany modyfikacjom w postaci zmienionego układu dolotowego, układu wydechowego, umieszczeniu Intercoolera za zderzakiem oraz wymianie turbosprężarki na większą. Finalnie udało sie doprowadzić mapę paliwa oraz zapłonu do ładu, tak że samochód zaczął płynnie i w miarę dynamicznie przyśpieszać jak na tak niskie doładowanie, po czym pojechał na rajd. Dalsze prace przy oprogramowaniu będą wykonywane po finalnym dotarciu silnika oraz wyeliminowaniu problemu wypadających zapłonów.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket


Korekty mocy i układu hamulcowego w s14

Po roku nieobecności znany ze startów w mistrzostwach Polski w Rally Crossie - Piotrek, ponownie mnie odwiedził ze swoim nissanem 200sx. Poprzednim razem montowałem większe wtryskiwacze, porządkowałem niedoskonałości elektryczne i mechaniczne pod maską, a na koniec stroiłem. Wtedy to bez zmiany doładowania udało sie wygenerować moc aż o 50KM większą oraz 40Nm więcej niż poprzedniemu stroicielowi. Tym razem zająłem sie montażem większej przepustnicy która samodzielnie poddałem obróbce, montażu pompy hamulcowej z Nissana 300zx, odpowietrzeniem układu hamulcowego, usunięciem nieszczelności w układzie dolotowym i na końcu ponownym strojeniem. Na montaż czeka traction control Racelogic'a oraz zastanawiamy sie nam umieszczeniem pod maską większej turbiny. Troszkę szkoda obecnego setupu, ponieważ ten Nissan niesamowicie jedzie z niskich obrotów. Przy 3000 obrotach turbina pompuje już 1.2 bara i mamy wrażenie jakbyśmy poruszali sie autem z silnikiem Diesla. Na tym właśnie zależało Piotrowi, aby wychodząc z ciasnego zakrętu nie wpadać w turbo dziurę popularna w tak wielu nissanach i aby auto jechało z samego dołu. Obecnie szacowana moc Nissana to 320KM i 450Nm.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket


Ujarzmione corrado g60 turbo na det3 fi

Tomek jest miłośnikiem modelu Corrado, obecnie posiada dwa takie pojazdy. Jeden to spokojny Turbo Diesel drugi to benzynowy bliźniak w zupełnie innym wcieleniu. Poprzedni właściciel zapewne miał co do auta pewną koncepcję, zabrakło jednak w tym wszystkim spójności. To właśnie dlatego jeszcze w trakcie zimy Tomek zgłosił się do mnie z prośbą o pomoc w wystrojeniu na Ecumasterze Det2 swojego cacka. jednak uprzedziłem go że pomimo poprawy osiągów i spalania nie uda się w obecnej konfiguracji w pełni wykorzystać potencjału zabawek zamontowanych pod maską. Wystroiliśmy więc auto i Tomek przejeździł w ten sposób zimę i zgodnie z zapowiedziami po pojawieniu się wiosennej aury ponownie odstawił auto, tym razem na bardziej zaawansowane modyfikacje. Pod maską sportowego Volkswagena z początku lat 90'tych znajduje się motor g60 w którym zamontowano Turbo Holset z Dodge'a Ram'a, zmienione zostały również wtryskiwacze z Rovera, przepustnica z Golfa 3, kolektor ssący oraz głowica z Golfa IV, aparat zapłonowy z Audi. Pod maską panował duży nieporządek i masa prowizorek, brakujące czujniki nie pozwalały nawet na normalną pracę na biegu jałowym, ponieważ obroty falowały od 500 do 4000, w dodatku spalanie było podobne jak w samolotach odrzutowych. Udało mi się jednak rozwiązać wiele problemów pod maską tego auta oraz ostatecznie zamontować Ecumastera Det3 w opcji Fuel Implant. Po niemałych przebojach z kalibracją czujników, które również pochodzą z innych pojazdów wystroiłem auto które nie tylko zaczęło pięknie i równo pracować, ale do tego zdecydowanie szybciej jeździć i mam nadzieję mało palić. Turbina o 800 obrotów wcześniej wstaje, dzięki czemu auto zdecydowanie bardziej nadaje się do jazdy po ulicy. Obecna moc pojazdu na doładowaniu 1.1 bara to ok 300KM i 400Nm.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket


CZARNA ALMERA na DOŁADOWANIU

Kolejny już raz pojawił sie u mnie Nissan Almera Grzeska. W poprzednim sezonie własciciel był bardzo zadowolony ze wspołpracy, wiec i tym razem przyjechał aby wystroić swoje auto na nowym setupie. Przed rokiem auto jeździło na turbinie T25 i seryjnych wtryskiwaczach, a doładowaniem sterowało MBC. Teraz pod maską pojawiło sie nowe orurowanie do FMIC oraz Turbina GT28RS. Auto podobnie jak poprzednio wystroiłem za pomocą Ecumastera DET2, tym razem jednak doładowaniem steruje Ecumaster w połączeniu z zaworkiem MAC, a dawką paliwa steruje przepływomierz z 300zx za pomocą wtryskiwaczy 550ccm. Almera wystrojona została na doładowaniu 1.2 bara, opadającym do 1bara pod odcieciem. Maksymalne doładowanie osiągane jest już przy 3400obrotow. Zrobiona została też druga mapa, dostepna po przełączeniu guzika umieszczonego na desce rozdzielczej. Po przełączeniu guzika doładowanie narasta zdecydowanie spokojniej od 0.5bara łagodnie rosnąc do 0.8 bara. Jest to mapa przygotowana na torowe pojeżdzawki, tak by duży moment obrotowy nie utrudniał prowadzenia auta w zakretach. Obecna moc auta to ok 310KM i 400Nm.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket


DRIFTOWÓZ na KURACJI WZMACNIAJĄCEJ PRZEd SSS

Z Maćka Nissanem 200sx s13 miałem już do czynienia w poprzednim sezonie. Od tamtej pory auto zostało zmodyfikowane tak by lepiej łatwiej i płynniej mogło pokonywać zakręty poślizgami. Seryjny przepływomierz ustąpił miejsca odpowiednikowi z Nissana 300zx, zmienione również zostały wtryskiwacze na wydajniejsze 440 oraz zamontowana została większa przepustnica. Auto na takim setupie z trudem doturlało się na strojenie, wypadające zapłony oraz zbyt bogata mieszanka skutecznie uniemożliwiały poruszenie się tym samochodem. Zaczęliśmy więc od ustawienia wolnych obrotów, ustawienia tps’a oraz przystąpiliśmy do strojenia na Ecumasterze DET2. Po ustawieniu doładowania na poziomie 1.2 bara i wystrojeniu map paliwa oraz zapłonu auto zmieniło się nie do poznania, ochoczo wkręca się na obroty, turbina pompuje znacznie wcześniej i utrzymuje moc aż do odcięcia. Maciek jest bardzo zadowolony z rezultatów strojenia, nie spodziewał się aż tak dużych przyrostów. Jest to jeden z szybszych Nissanów na turbinie T28, jakie miałem okazję stroić. Szacowana moc to 330KM i 430Nm.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket


CA18DET Z NISTUNE I TURBO OD MŁODSZEGO BRATA S14

W Adama Nissanie 200sx S13 pod maską zagościła większe turbina z modelu S14. Auto dodatkowo wyposażone zostało w 3" calowy układ wydechowy oraz zestaw FMIC. Do pełni szczęścia brakowało komputera, dlatego też właściciel zwrócił się do mnie w sprawie zakupu i montażu Nistune Type 1 do silnika CA18DET. Podczas strojenia auto bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło swoimi osiągami. Po podniesieniu doładowania do granic 1 bara było jeszcze lepiej, tym bardziej że pod maską siedzi starszy brat silnika SR20, czyli CA18. Nissan bardzo ochoczo wkręcał się na obroty i ładnie napędzał się aż do odcięcia, a wszystko to przy bardzo niskich temperaturach spalin.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket


DRIFTOWÓZ NA STERYDACH PRZED ZAWODAMI

Spotkaliśmy się z Marcinem aby przed zbliżającymi się zawodami wystroić auto po zimowych zmianach które pojawiły się pod maską. Doładowanie za pomocą zaworka MBC ustawiliśmy na poziomie 1.3 bara, co w połączeniu z Turbiną GT28RS oraz krótkim dolotem daje olbrzymią frajdę z jazdy tym autem. Turbina bardzo szybko wstaje i auto bardzo gwałtownie reaguje na ruchy pedału gazu bez problemu wprowadzając tylne koła w poślizg. Dzięki komputerowi Nistune udało się wystroić auto w taki sposób aby właściciel miał jak najmniejsze problemy z wprowadzeniem auta w poślizg i jego kontrolą na torach czy zawodach driftingowych, a wszystko to przy bardzo niskim EGT. Kolejny raz obalony został "tunerski" mit, że seryjny przepływomierz z S14 osiąga swoją maksymalną przepustowość w okolicach 300KM. Auto na chwilę obecną dysponuje mocą ok 340KM i 450Nm. Przy okazji spotkania z innym driftowozem auta pokazały, że potrafią szybko jeździć nie tylko bokiem, ale również na wprost.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket


SR20DET KRZYCHA CZYLI DUŻE TURBO I MAŁE WTRYSKI

Nissan 200sx z Koszalina należący do Krzycha to dosyć ciekawy egzemplarz z uwagi na zastosowany przez poprzedniego właściciela auta setup. W samochodzie zmieniony został układ wydechowy, FMIC, pompa paliwa oraz zamontowane większe turbo z rodziny GT2871r. Wszystkim sterował Nistune z seryjnymi mapami Nissana. Ponieważ kolejne modyfikacje auta nastąpią dopiero za jakiś czas, właściciel zdecydował sie już teraz na strojenie i wzmocnienie samochodu. Po zamontowaniu MBC służącego do sterowania doładowaniem szybko okazało sie iż zamontowane w aucie świece nie dają sobie rady z większym boostem. Zamontowałem wiec zimniejsze świece NGK pochodzące z Volvo i po drobnej modyfikacji wszystko wróciło do normy. Auto ze względu na seryjne wtryskiwacze wystrojone zostało na doładowaniu 0.9 bara. Na hamowni wygenerowało moc 300KM i 380Nm. Nie walczyliśmy o lepszy wynik z racji seryjnego sprzęgła które momentami sie uślizgiwało. Zadowolony właściciel już zapowiedział sie na kolejna wizytę po zmianie wtryskiwaczy, przepływomierza i sprzęgła.
Photobucket Photobucket Photobucket


KLasyczna 5'tka e28 na regulacji przepŁywomierza

Wojtek pochwalił się swoim nowym nabytkiem jakim jest BMW 5 e28, chwilowo wyposażone w silnik 1.8. Zniesmaczony wysokim spalaniem swojego auta, oraz niezbyt idealną praca silnika postanowił do mnie przyjechać na wyregulowanie przepływomierza. Po kilku przejazdach z sondą w układzie wydechowym oraz regulacji przepływomierza stało się jasne skąd brało się tak wysokie spalanie. Teraz auto jeździ znacznie płynniej, posiada lepszą reakcję na gaz oraz powinno mniej palić. Wkrótce auto ponownie pojawi się u mnie tylko już na strojeniu z nową jednostką napędową w postaci 2.5 litrowego silnika wyposażonego w turbosprężarkę. Zapowiada się bardzo ciekawie, mocny silnik w starym klasyku na pewno będzie fajnym wynalazkiem na Warszawskich ulicach.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket


POnad 400KM w sr20 na gt2871r

Jacka Nissan jest mi autem dobrze znanym, miałem już przyjemność uzdrowić ten wspaniały egzemplarz Z-edition. W zeszłym sezonie po modyfikacjach mechanicznych Jacek zdecydował się na wystrojenie swojego auta u jednego z Tunerów, niestety nie był do końca zadowolony. Poprosił mnie więc o pomoc, nie zastanawiając się długo udałem się do Katowic z Nistune w celu wskrzeszenia czarnej bestii. Na tamten czas bez ruszania doładowania udało nam się wzmocnić auto o blisko 40KM i 50Nm. Podekscytowany przyrostami mocy Jacek, postanowił iść za ciosem i jeszcze konkretniej wzmocnić swoje auto. Obecnie setup opiera się o turbine GT2871r, wtryskiwacze 750ccm,kolektor ssący oraz wydechowy, większą przepustnicę i wałki BC 264stopnie. Pomimo montażu ostrzejszych wałków udało się tak wystroić auto, że turbo dziura praktycznie nie istnieje, jedzie z bardzo niskich obrotów aż do samej odcinki! Niestety na hamowni sprzęgło uniemożliwiło nam zmierzenie auta na doładowaniu 1.4bara, zmniejszyliśmy więc doładowanie do 1.1bara i uzyskaliśmy parametry 412KM i 540Nm. Gdyby nie sprzęgło byłby to najprawdopodobniej najlepszy wynik osiągnięty na tej turbinie w PL. W połączeniu ze skrzynią biegów z Nissana 350z jest to prawdziwy potwór. Znając Jacka to nie koniec modyfikacji w nissanie, na pewno będzie więcej!
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket


det3 Fit i wiatr we włosach w wykonaniu Escorta Turbo

Tym razem na strojeniu zawitał ciekawy pacjent ze stajni Forda. Jest nim pięknie utrzymany Escort Cabrio wyposażony w dwulitrowy silnik, który dodatkowo został doładowany oraz poprawiony o szereg ciekawych modyfikacji. W aucie właściciel zamontował Ecumastera DET3 oraz przyjechał na strojenie za pomocą metody Fuel Implant, pozbywając się dodatkowo przepływomierza. Po całonocnych walkach udało się w wykrzesać moc z samochodu, tak by w końcu wgniatał w fotel tak jak oczekiwał tego właściciel. Dla potwierdzenia dobrych osiągów udaliśmy się na hamownię, gdzie wynik pozytywnie nas zaskoczył w postaci 330KM i 460Nm. Podczas powrotu z hamowni udało się postraszyć Pana jadącego Porsche 911 996. Nic, tylko pogratulować pięknego i szybkiego auta!
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket


Komputer AEM i Klasyczne prosie turbo na sterydach

Kolejny klasyk w moich rękach. Tym razem jest nim legenda Niemieckiej motoryzacji i Japońskich kreskówek z serii Wangan Midnight, czyli Porsche 911 Turbo model 930! Auto to wzbudza zachwyt nie tylko swym wyglądem, właściwościami jezdnymi ale i świetnym silnikiem o pojemności 3.6 litra pochodzącym z młodszego modelu 964 Turbo. Samochód niewątpliwie nietuzinkowy i niezwykle rzadko widywany, nie tylko w naszym kraju. Ten pięknie utrzymany egzemplarz poruszający się na felgach RUF został poddany kuracji wzmacniającej w postaci większej turbosprężarki, większych wtryskiwaczy, sportowego układu wydechowego i nowego mózgu w postaci komputera Stand Alone AEM. Auto na mapie stworzonej za oceanem, nie było w stanie nawet spokojnie poruszać się po naszych drogach, szarpało, przerywało, strzelało w wydech przy każdym muśnięciu gazu i przede wszystkim paliło nawet jak na auto sportowe chore ilości paliwa. W krótkim czasie udało mi się jednak stworzyć niemalże od nowa mapę paliwa, dzięki której auto nie tylko mogło płynnie jeździć, ale i bardzo fajnie przyśpieszać!!! Przy doładowaniu 1bara, czuć było niesamowicie duży moment obrotowy przenoszony na tylne koła, a przy tym ten piekielny dźwięk, który sprawiał że można było zakochać się w tym aucie. Ten kultowy model mimo nie najmłodszej już konstrukcji prowadził się jak prawdziwy gokart dociskany silnikiem mieszczącym się między tylnymi kołami.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket


rajdowe tradycje w japoŃskim klasyku

Odwiedziła mnie legenda rajdowych tras spod znaku Toyoty. Jest to Celica GT4 ST205. Auto seryjnie wyposażone w dwulitrowy silnik turbodoładowany z napędem na cztery koła. Tym większy unikat iż jest to oryginalna wersja JDM "WRC". W samochodzie nie zaszło zbyt wiele zmian względem seryjnej produkcji, główną zmianą mechaniczną jest trzy calowy układ wydechowy firmy Blitz. Zamontowane zostało również EBC Greeddy'ego do sterowania doładowaniem. Właściciel jednak zdecydował się na lekkie wzmocnienie auta. Zwrócił się więc do mnie o zakup Ecumastera DET3 oraz wystrojenie go za pomocą metody Fuel Implant, która była tutaj zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem. Auto zostało wystrojone na doładowaniu jednego bara. Obecnie dysponuje mocą ok 300 koni mechanicznych, nie jest to auto powalające osiągami, jednak jest to samochód który niewątpliwie daje wielką radość z jazdy na torach do czego został stworzony.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket


330KM & 470Nm na seryjnej turbinie w Nissanie 200sx s14a

Przyjechał do mnie kolejny zadbany Nissan 200sx. Auto dysponowało mocą 235KM i momentem obrotowym w postaci 285Nm. Właściciel nie był jednak w pełni usatysfakcjonowany takimi parametrami swojego samochodu. Zlecił mi więc wystrojenie swojego cacka. Zamontowałem Nistune i ruszyliśmy w trasę. Już podczas strojenia auto sprawiało wrażenie niezwykle zwinnego. Jednak jeszcze wtedy nie spodziewaliśmy się że kilka godzin później na hamowni ukaże się wynik 330KM i 470Nm i to na seryjnej turbinie. W aucie w którym została zmieniona jedynie kosmetyka na poziomie stage I. Wynik osiągnięty został na doładowaniu 1.1bara i 1,35bara w peak’u co jest jednym z najlepszych wyników osiągniętych w tym silniku na seryjnej turbinie.
Photobucket Photobucket Photobucket


Salonowe GSi w wydaniu mocnej Astry na ITB

To auto nie zna dnia ani godziny kiedy otrzyma kolejną porcję modyfikacji. Właścicielowi tej ślicznej astry każdego dnia przez głowę przechodzą setki pomysłów co zrobić by jego samochód jeździł jeszcze szybciej i wyglądał jeszcze lepiej. Jest to już nasze kolejne spotkanie i kolejne strojenie. Z naszej współpracy Paweł (właściciel auta) był zawsze zadowolony, stąd też i tym razem nie mogłem zawieźć oczekiwań tego pasjonata motoryzacji. W aucie od ostatniego strojenia główną modyfikacją był montaż ITB oraz ostrzejszych wałków rozrządu z regulowanymi kółkami, obróbce została poddana również głowica. Wynik jaki udało nam się wygenerować to 206KM i 225Nm co jest rekordem w naszym kraju jeśli chodzi o cywilną wersję kultowego silnika C20xe. Wynik byłby zdecydowanie wyższy jednak przy obecnym sterowniku jakim jest DET2 nie mieliśmy możliwości podniesienia odcięcia, co zdecydowanie zwiększyłoby generowaną moc. Niebawem jednak kolejne modyfikacje i z pewnością jeszcze lepsze rezultaty!
Jest to auto, które na ulicy zaskoczy nie jednego fana japońskiej motoryzacji.
Photobucket Photobucket Photobucket


BESTIA Z JAPOŃSKIM RODOWODEM czyli Nissan SKYLINE GTR

Oto i jest prawdziwy rarytas na naszych drogach. Bartek zdecydował sie powierzyć w moje rece swoje cacko jakim jest jedyny na naszych drogach Nissan Skyline GTR R34! Niespotykane auto robi niesamowite wrażenie zarówno podczas jazdy jak i postoju. Egzemplarz ten nie jest jednak seryjny, posiada mocno rozbudowany układ paliwowy, gwintowe zawieszenie, osiemnastocalowe felgi z dużym polerowanym rantem i przede wszystkim piękne nowe, zakute serce pod maską, którym jest oczywiście RB26DET zasilane powietrzem z Turbosprężarki Holset HX40. Dźwięk silnika po wejściu na doładowanie przyprawia o ciarki na niemalże całym ciele, wrażenie dodatkowo potęgowane jest wypuszczonym pod auto zewnętrznym wastegatem. Nissan wyposażony jest w komputer Apexi PFC, był to już mój kolejny kontakt z tym Stand Alone. Komputer posiada wiele przydatnych funkcji i co dosyć istotne jest kompatybilny z kilkoma wersjami softu, w zależności od upodobań stroiciela. Silnik jest chwilowo na dotarciu z racji niedawno odbytego remontu, stroiliśmy więc auto maksymalnie na doładowaniu jednego bara. Już przy takim booście auto robi niesamowity przeciąg i mocno wgniata w fotel aż do samego odcięcia. Strach więc pomyśleć co będzie się działo jak dmuchniemy 1.5 bara!!!! Piękna maszyna!
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket


BAWARSKi rekin z KLUBU 80 - BMW 635CSI

Choć od powstania tego modelu minęło już 30lat, przez sympatyków marki nadal uważane jest za jedno z ładniejszych aut niemieckiego koncernu. Mowa oczywiście o prawdziwym klasyku czyli o BMW 635CSI. Marcin swoim autem jeździ już od 10lat, w tym czasie samochód przeszedł wiele modyfikacji które z pewnością dodały jeszcze uroku temu modelowi. Na pierwszy rzut oka w aucie wyróżniają się siedemnastocalowe skręcane felgi Hartge z polerowanymi rantami, uwagę przyciąga również niskie zawieszenie i pięknie brzmiący układ wydechowy, który nie pozostawia nam złudzeń iż mamy do czynienia z rasowym autem. W bmw modyfikacjom został poddany również silnik, głównie za sprawą obróbki głowicy i sportowemu wałkowi rozrządu. O dobrze dobrane przełożenia dba natomiast sportowa skrzynia getrag. W aucie zamontowany został Ecumaster DET2, za pomocą którego udało się wysterować w odpowiedni sposób dawki paliwa i zapłonu. Auto zdecydowanie odżyło na wysokich obrotach gdzie motor był mocno przelany i nie był w stanie rozwijać odpowiedniej mocy.
Photobucket Photobucket Photobucket


chimerNA CZERWIEŃ Z PAZUREM

Nissan Marcina to niezwykle zadbany egzemplarz kóry również pod maską prezentuje się bardzo okazale. Zakuty silnik wspomagany jest przez turbinę TD0620G, paliwo dostarczane jest przez większe wtryskiwacze 550ccm, powietrze przechodzi przez przepływomierz z 300ZX'a a spaliny przez rurowej konstrukcji kolektor wydechowy o całość dba od teraz zmontowany przeze mnie Nistune. Auto po wystrojeniu jest niezwykle charakterne, wyczuwalny jest z dołu lekki lag, jednak po napompowaniu odpowiedniego ciśnienia przez Turbinę w auto drapieżnie budzi się do życia nerwowo rzucając tyłem auta. Niesamowite wrażenie potęgowane jest jeszcze przez zewnętrzny wastegate firmy tial oraz screamer pipe puszczony pod autem. Niestety Marcin tuż przed pomiarem dokonał czyszczenia przepływomierza przez co wynik został troszkę zaburzony. Jednak po hamowni Marcin pojawił się u mnie ponownie aby usunąć niedoskonałości wynikające z różnic napięcia po czyszczeniu i auto ponownie jest mocniejsze. Obecnie szacowna moc auta to 390KM i 520Nm.
Photobucket Photobucket PhotobucketPhotobucket


PoczĄtki i najmocniejsze Sr20 na seryjnym bloku

Swoją przygodę z komputerami w samochodach zacząłem oczywiście od swojego auta, zniesmaczony poczynaniami niektórych tunerów. Dosyć miałem pretensji i narzekań na to jak kto komu co zrobił i wziąłem sprawy w swoje ręce. Zacząłem od zgłębiania tajników wiedzy Ecumastera DET2 na którym początkowo zostało wystrojone moje auto. Samochód posiadał standardowe modyfikacje dla stage 1, zastosowałem więc innowacyjne rozwiązanie w postaci adaptacji większych wtryskiwaczy z Subaru Imprezy 440ccm. Pomysł okazał się niezwykle trafiony (wystarczy spojrzeć ile obecnie nissanów jeździ na takich właśnie wtryskach). Auto po dołożeniu map sensora i zaworka w postaci N75 jeździło rewelacyjnie. Dysponowało wtedy mocą 310KM i 400Nm, czuć było duży moment obrotowy ale co mnie cieszyło auto paliło niewielkie ilości paliwa jak na tego typu auto. Później pod maską pojawiły się kolejne modyfikacje w postaci większej turbiny Garrett GT2871r, większego przpeływomierza z 300zx'a oraz wtryskiwaczy 550ccm ponownie z Subaru Imprezy:). Do szczęścia brakowało jedynie komputera, zdecydowałem się na montaż najpopularniejszego rozwiązania w UK, czyli montażu chipa. Niestety auto nie jeździło tak jak bym tego oczekiwał i ponownie nie byłem zadowolony z tego rozwiązania. Zainteresowałem się wiec bardziej zaawansowanym rozwiązaniem jakim jest Nistune i wystroiłem auto za pomocą tego układu. Auto na takim setupie posiada moc 380KM i 500Nm co było najlepszym wynikiem osiągniętym na seryjnym bloku silnika Sr20DEt. W dodatku okazało się, że Nissan jest najszybszym 200sx'em w Polsce pokonującym dystans 1/4mili (12.56s). Auto na tym setupie nadal jeździ tak samo szybko oraz co najważniejsze bezawaryjnie!
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket